Leif Øverland i Norsk Toppfotball og Jørgen Andreassen i Netlife Research. Foto: Thomas Torjusen

Toppklubbenes partner på ny medieplattform er klar

Norsk Toppfotball har valgt Netlife Research som hovedpartner for neste generasjons medieplattform til toppklubbene. Plattformen vil vær åpen, fremtidsrettet og med stort videofokus.

Annonse:

Det har vært en lang, omfattende og god prosess for å komme frem til dette valget av partner.

Over 50 leverandører kjempet om kontrakten, som digitalbyrået Netlife Research vant sammen med teknologipartner Seeds Consulting.

Klubbene vil med den nye medieplattformen beholde sine særpreg og få fordelen av sentrale produksjoner. 

- Netlife Research har vist overbevisende kunnskap på innholdsproduksjon for toppfotballen, gjennomgående fokus på forankring mot klubb og sluttbrukermiljøer, samt vist evne til å levere i tidligere prosjekter. I tillegg utfordrer de oss på løsninger og hva faktisk brukerne vil når de er inne på sidene våre og har vist at de kan bygge løsninger rundt det, forteller Thomas Torjusen, mediesjef i Norsk Toppfotball.

Kortreist teknologi

Løsningen baserer seg på kortreist, norsk programvare fra Enonic (web og applikasjonsplattform) og Arkena (video- og streamingplattform). Enonic brukes allerede av kunder som Posten, Gjensidige, Norsk Tipping og NAV. Arkena brukes av blant andre Norsk Tipping, Fotballforbundet og fremover også av NRK.

- Jeg har store forventninger til å få en moderne løsning som både gjør medieplattformen til et mer effektivt verktøy for klubbene, og gjør Tippeligaen og OBOS- ligaen enda mer attraktiv, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland

Leif Øverland i Norsk Toppfotball og Jørgen Andreassen i Netlife Research
Leif Øverland i Norsk Toppfotball og Jørgen Andreassen i Netlife Research

– Vi snakker om et prosjekt som er rettet mot en veldig engasjert og kresen brukergruppe. Det liker vi. Fotballsupporterne vil få helt nye muligheter til å følge med på favorittlagene sine og motstanderne. Det blir rom for enda mer fotballglede, og nye muligheter til å pleie fansen og samarbeidspartnere for klubbene, sier kundesjef Jørgen Andreassen i Netlife Research.

- Jeg opplever dette som en grundig og god prosess som har ført til utvelgelse av plattform.

Vi har vektlagt leveringsdyktighet og «hyllevarer» som kan kombineres med muligheter for skreddersøm når det gjelder designet for klubbene. Dette gir klubbene anledning til å rendyrke egen profil i en felles og fremtidsrettet plattform sier Kjell Slinning, som har vært med i styringsgruppen og er til daglig markedssjef i Aalesunds Fotballklubb.

– For oss er dette et spennende teknisk prosjekt som treffer midt i vårt fagområde. Video som innhold er i vinden som aldri før, og vi gleder oss til å være med på å forme fremtiden til Norsk Toppfotball de neste årene, sier seniorrådgiver Steinar Magnussen i Seeds.

Om Netlife Research og Seeds Consulting

Netlife Research er et digital designbyrå med 70 medarbeidere med spisskompetanse på brukervennlige, digitale løsninger. Seeds Consulting er 12 medarbeidere med teknisk spisskompetanse. Sammen med underleverandører skal de gjennomføre utvikling, design, overføring fra tidligere løsning og integrasjoner med andre systemer i tillegg til drift, videreutvikling og brukerstøtte i kontraktsperioden.

For ytterligere informasjon:

  • Thomas Torjusen, Norsk Toppfotball – 934 986 93
  • Jostein Magnussen, Netlife Research, telefon 402 26 409
  • Steinar Magnussen, Seeds Consulting, telefon 957 31 083

Linker:

 

Annonse fra Eliteserien:
Publisert: 22.04.2016, oppdatert: 03.12.2016
Skrevet av: Thomas Torjusen