Eliteserien ble Norges mest spennende sponsorobjekt – igjen
I dag ble rapporten over landets mest spennende sponsorobjekter offentliggjort, og nok en gang har Eliteserien grunn til å juble.
Det ble klart på Sponsor Insight-konferansen på Ullevaal torsdag 6. november. Det er det sjette året på rad Eliteserien har fått den prestisjefulle prisen.
– Eliteserien er klubbene. Klubbene er Eliteserien. At vi har denne posisjonen i det norske markedet gjør oss både stolte og ydmyke. Men først og fremst er vi takknemlige overfor klubber, partnere og publikum. Klubbene jobber målrettet og profesjonelt i hverdagen og sammen med meget sterke lokale og nasjonale partnere har vi kraftig vind i seilene. Den vinden kommer aldri uten festen på tribunen. +30% publikumsvekst siden 2019 forteller oss hva vi aldri må glemme - fotballen er for alle, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Jens Haugland.
Rapporten er den mest omfattende om det norske sponsor- og eventmarkedet i Norge, og har vært et viktig bransjeverktøy i en årrekke.
I tillegg til Eliteserien er også Bodø/Glimt, Brann, Vålerenga, Rosenborg, OBOS-ligaen og Lillestrøm med. Se hele topplisten her:

– Eliteserien har lagt ned imponerende innsats over tid. Å være det mest attraktive sponsorobjektet i Norge blant næringslivet for det sjette året på rad er ikke flaks. Med klubber over hele landet treffer serien bredt i befolkningen. Det er en ekstra stor nasjonal fotballentusiasme for tiden, og måten klubbene er så godt forankret i sitt lokalmiljø og sponsorenes evne til å aktivere med lokale tilpasninger gjør at Eliteserien ikke blir lett å vippe ned fra tronen. Mange selskaper sitter nok på utsiden og ønsker seg inn for å være så tett på befolkningen, sier daglig leder i Sponsor Insight, Vegard Arntsen.