Dette er Fanzone

Fanzone er et gratis samlingspunkt hvor familier og supportere møtes 1,5 – 2 timer før kampene og bygger opp stemning og engasjement før avspark.

Annonse:

Fanzone ligger i ankomstområdet på stadion hos de fleste klubbene og det er tilrettelagt med mat og drikkekonsepter og en rekke ulike fotballtaktiviteter for barn og unge. Blant annet dukker ofte både klubb- og ligamaskotene opp i tillegg til klubbenes egne spillere.

Fanzone er også et område hvor samarbeidspartnere gjennom ulike aktiviteter tilbyr sine produkter og tjenester til klubbenes supportere.

Bakgrunn

Alle undersøkelser Norsk Toppfotball har gjennomført sammen med Sponsor Insights viser tydelig at publikum ønsker en bedre totalopplevelse på kampdag.

I dag kjører noen klubber Fanzone fast før hver hjemmekamp, mens andre lag velger ut noen større kamper i løpet av sesongen. Blant de lagene som har fast Fanzone finnes Vålerenga, Brann, Viking, Rosenborg, Odd og HamKam.

I tillegg finnes konseptet Fanzone+. Det er et rigg for å gjøre store kamper enda større – noe som gjenspeiles i både aktivitetene og konkurransene som kjøres fra samarbeidspartnere.

Fanzone - Viking - 1080x1350 - Feed - Bilder.png
Fanzone i Stavanger: Eksempel på en Fanzone-annonse til kampen mellom Viking og Brann i juni.

Fotballen og kampene er fortsatt viktigst, men gjennom dette tilbudet ønsker vi å forsterke og utvide totalopplevelsen for publikum – vi vil knytte sporten og publikum tettere sammen med et hovedfokus på barnefamilier og supportere.

Vi jobber kontinuerlig med utvikling av konseptet i samarbeid med NorgesExpo Event og våre sentrale partnere som TV 2, Altibox/Signal, Norsk Tipping, Coop for å skape fart og spenning før kamp.

Velkommen til Fanzone!

Kontaktpersoner

 

samletlogoeserienfanzoneeliteserien_alpha 2.png

 

Annonse fra Eliteserien: