PM: Synsam blir offisiell leverandør til Eliteserien

Eliteserien har i dag signert avtale med Synsam som offisiell leverandør for Eliteserien.

Annonse:

- Det er veldig tilfredsstillende at en profesjonell aktør som Synsam ønsker et kommersielt- og sportslig samarbeid som offisiell leverandør til Eliteserien. Vi har på under ett år fått store merkevare leverandører til vårt produkt. Det er gledelig for utviklingen av norsk fotball, sier Leif Øverland, administrerende direktør i Norsk Toppfotball.

- Vi er trygge på at vi kan bidra til utviklingen av Norsk Toppfotball gjennom vår kompetanse, og er stolte av å være offisiell leverandør av godt syn til Norsk Toppfotball,  sier Trond Gudbrandsen, administrerende direktør i Synsam Norge.

En del av avtalen med Synsam innebærer følgende for de klubbene som ønsker dette:

• Alle E-cup lag får gratis synstesting, gratis briller, linser og synstrening
  • Inntil 4 klubber i Eliteserien kan i tillegg hvert år få det samme som E-cup lagene
  • Synstest som en del av den medisinske sjekken ved signering av spillere (gjelder klubber der det finnes en Synsam butikk i nærheten)

Kontaktpersoner for media:

• Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460
  • Olav Torgersen, Regionssjef Synsam, telefon 452 05 523
  • Pål Breen, kommersiell leder Norsk Toppfotball, telefon 905 53 756

Om Synsam

Synsam er Nordens ledende optikerkjede med rundt 100 butikker i hele Norge og 500 i Norden.  Synsam tilbyr et unikt sortiment av briller, solbriller, linser og tilbehør som passer kundens egen stil og unike behov. I tillegg til dette tilbyr Synsam også et førsteklasses service- og kunnskapsnivå innen øyehelse.

Konsernet har virksomhet i syv land, omsetter for rundt tre milliarder SEK og har 2.500 ansatte i 500 butikker. Butikkene drives under varemerkene Synsam og Profil Optik.

Annonse fra Eliteserien: