Derbylørdag og Supersøndag

Norsk Toppfotball, Discovery Networks Norway, klubbene i Eliteserien og ligapartnerne har i år valgt ut 6 serierunder hvor det arrangeres Derbylørdag og Supersøndag.

Annonse:

Hensikten med disse konseptene er å løfte fotballopplevelsen på arenaene og for de som følger oss på den digitale plattformen med fokus på Grasrota – lidenskap og fellesskap.

Det vil være ekstra fokus i lokalmiljøene i forkant av de utvalgte Derbykampene lørdag og det blir full TV dekning av breddekampene som spilles i nærmiljøet der hovedkampen spilles søndag kl. 20.00.

Kjøp billetter til en av kampene i helgens runde her.

Eliteseriens hovedpartnere deltar med spennende aktiviteter og konkurranser i forbindelse med alle arrangementene.Konseptene ble testet ut allerede 7. og 8. april, men det er først i runde 12, den 26. og 27. mai, at konseptene kjøres fullt ut.

26. mai er det skikkelig Derbylørdag når Vålerenga møter Lillestrøm på Intility Arena kl. 18.00. Mange spennende aktiviteter er planlagt med stort fokus på ES Fanzone og ES Fantasy i forbindelse med kampen.

Slik så det ut i Fanzone på Lerkendal den 16. mai
Slik så det ut i Fanzone på Lerkendal den 16. mai

Søndag følger man opp med Supersøndag i Trondheim hvor Tillerbyen møter Melhus kl. 15. Kampen blir tv-overført som en Eliteserien kamp. Det vil være Fanzone med mange lokale gjester og aktiviteter hos Tiller i timene før kamp, og selve kampen blir gjennomført med alt fra Innmarsj T, midtsirkelseil, hymne, intervjusoner og Kjetil Rekdal og Kenneth Fredheim som kommentatorer.

I forkant av hovekampen på Lerkendal kl. 20, Rosenborg – Brann, er det planlagt stor Fanzone hvor folk fra Tillerbyen og Melhus er spesielt inviterte til å være Æresgjester på Lerkendal. Barn fra bydelene skal spille COOP 3 v 3 turnering i ballbingen, Anders Solum – Azun, tidligere verdenmester i fotballtriksing kjører show og fotballskole for alle barn i samarbeid med RBK spillere. Utover dette vil det være musikk, underholdning, konkurranser og aktiviteter med RBK partnere og ligapartnere. Utvalgte barn fra Tillebyen og Melhus skal være balljenter og ballgutter i forbindelse med hovedkampen. 

Discovery vil ha fullt fokus på tilstedeværelse i Trøndelag og på alle de andre aktuelle stedene i dagene før Derbylørdag og Supersøndag. Fokus vil være stort trykk på oppbygging i sosiale medier, FB live, profilintervjuer, konkurranser mm. VG vil også ha et tilsvarende fokus på de aktuelle stedene og kampene.

De aktuelle Eliteserien klubbene og Norsk Toppfotball vil også ha stort trykk på markedsføringen og gjennomføringen av de aktuelle kampene.

- Det er utrolig spennende å jobbe med de nye konseptene og det er et enormt engasjement som utvises lokalt fra egne klubber og breddelagene som blir engasjert.  Allerede nå står de på hodet i Vålerenga, Rosenborg, Tillerbyen og Melhus for å lage en fantastisk ramme for kommende Derbylørdag og Supersøndag den 26. og 27. mai. Dette er topp- og breddefotball i skjønn forening sier Iren Brynhildsen i NTF.

Annonse fra Eliteserien: